• location_on
  • تهران، خیابان آزادی، خیابان بهبودی پلاک 145 طبقه 5 واحد 19
  • perm_phone_msg
  • +98-21-44874626

چگونه مشتری وفادار را شناسایی کنیم؟


وفادار سازی مشتری

 

وفاداری مشتری ، موضوع بسیاری از تحقیقات بوده است. در این مقاله دو روش اصلی که در شناسایی مشتریان وفادار به کار می روند را برای شما در ذیل تشریح می نماییم.

دو روش اصلی برای تعریف و سنجش وفاداری مشتری وجود دارد:

سنجش بر اساس رفتار

به عملیاتی تلقی میگردد که با توجه به رفتار های یک مشتری به میزان وفاداری او پی ببریم. مثلا با گفتن این حرف که یک محصول تا یک ماه آینده آماده تحویل نمی باشد، می توانیم میزان صبر او و اینکه چقد علاقمند است که حتما از کالا یا خدمات ما استفاده نماید. همچنین برای اینکار می توانیم رفتار های او را در نظر بگیریم و میزان استفاده او از کالا و خدمات شرکت ما در نظر داشته باشیم.

بر اساس نگرش و طرزفکر

در این روش باید بتوانیم از نظرات مشتری وفادار نسبت به محصولات آگاهی پیدا کنیم. می توانیم در طراحی سایت خود بخشی را برای این کار در نظر بگیریم. بخشی که در آن مشتری بتواند نظرات خود را در مورد تمام بخش های شرکت ما عنوان نماید. همچنین باید قسمت هایی برای گرفتن فیدبک و نظر درباره محصولات در طراحی سایت خود در نظر بگیریم تا به طور کامل از نظرات آنها درباره محصولات آگاه باشیم. ما می توانیم با تماس با مشتری بعد از خرید کالا و یا استفاده از خدمات ما، از نظر اولیه او نسب به شرکت آگاه شویم، همچنین با این عمل می توانیم عکس العمل خوب و خوشایندی در او و جلب رضایت مشتری داشته باشیم. تمام این موارد مستلزم این می باشد که ما اصول طراحی سایت را رعایت و بهینه سازی سایت را انجام داده باشیم. در این صورت می توانیم از نگرش و طرز تفکر مشتری نسبت به محصولات خود آگاه شویم و بدانیم که آیا این مشتری وفادار است یا خیر.